Deelfiets Nederland is een landelijke deelfietsaanbieder, gevestigd in Zwolle. Ze bedienen zowel de particuliere als de zakelijke markt met hun elektrische en reguliere deelfietsen. Deze deelfietsen staan op verschillende openbare locaties in het land of bij bedrijven en zijn te huren via de Deelfiets Nederland app. De app en het bijbehorende platform zijn ontwikkeld door Deelfiets Nederland zelf. Met de app en het platform kunnen zij van elke fiets een deelfiets maken en data inzichtelijk en meetbaar maken voor diverse organisaties. Daarnaast kunnen grote groepen ook bij ze terecht voor groepsverhuur en bedienen ze de horeca met hun robuuste en elektrische bezorgfietsen en systeem.
Opdrachtgever:
Deelfiets Nederland
Diensten:
Design, webdevelopment, copywriting & beheer, social media marketing, e-mailmarketing, media, reclame & drukwerk.
Deelfiets Nederland zet zich met hun dienstverlening dagelijks in voor een gezonder, duurzamer en milieuvriendelijker Nederland. Dit doen ze al sinds 2018 (eerst onder de naam Zwolse Deelfiets). Sinds de start ondersteunen we Deelfiets Nederland bij alles wat te maken heeft met marketing en branding. Van alle online communicatie (website, social media, e-mailmarketing) tot aan het ontwerpen van verschillend reclamemateriaal, drukwerk en het schieten van foto- en video’s. Dit alles doen we met als doel om de naamsbekendheid van Deelfiets Nederland te vergroten, de doelgroep te bereiken en ze te ondersteunen bij het worden van de slimste én grootste deelfietsaanbieder van Nederland.
Het eerste wat men ziet van een bedrijf is vaak het logo. Het logo geeft de identiteit van een organisatie weer. Voor Deelfiets Nederland hebben we het logo en de bijbehorende huisstijl gecreëerd. De heldere kleur blauw is te zien in het logo. Deze kleur verwijst naar de stad Zwolle, daar waar het is begonnen voor Zwolse Deelfiets/Deelfiets Nederland. We hebben gekozen voor een font dat kracht uitstraalt en duidelijk is. Het is een herkenbaar logo geworden dat overal opvalt en past bij de dienstverlening. Na het creëren van het logo hebben we op basis van het logo een huisstijl ontwikkeld. Van visitekaartjes en e-mailhandtekeningen tot aan briefpapier en factuurdocumenten. Alles in één lijn met elkaar.
Om goed vindbaar te zijn en de doelgroep te kunnen informeren hebben we voor Deelfiets Nederland een website mogen ontwikkelen. De huisstijl hebben we volledig doorgetrokken naar de website.
De website bestaat uit verschillende pagina’s, waaronder: een pagina met informatie over de organisatie en het concept, aparte pagina’s met informatie over de aangeboden diensten en een pagina met nieuwsitems. Deze pagina’s zijn allemaal op een overzichtelijke manier weggezet en hebben een goede navigatie, zodat bezoekers snel en eenvoudig de informatie kunnen vinden die ze zoeken. Om een goed beeld te geven van de organisatie hebben we er voor gekozen om foto’s en video’s te verwerken op diverse pagina’s. Daarnaast heeft de website verschillende verwijzingen naar de Deelfiets Nederland app, zodat bezoekers de app gemakkelijk op hun telefoon kunnen downloaden. Verder is er een bestelstraat geïmplementeerd op de website.
Hierdoor kan men direct via de website een zakelijk abonnement afsluiten of een bezorgfiets bestellen. Op diverse pagina’s zijn contact- en aanvraagformulieren verwerkt en we hebben social media buttons toegevoegd aan de website die doorlinken naar de social media accounts van Deelfiets Nederland. Daarnaast is de website goed te bezoeken via verschillende apparaten (mobiel, laptop en tablet) en zijn de pagina’s zo ingericht dat ze goed te vinden zijn in zoekmachines.
Na het laten ontwikkelen van een website is het van belang dat de website een lange tijd draaiende, veilig en actueel gehouden wordt. Het beheer van de website ligt dan ook bij ons. Dit houdt in dat we de plug-ins bijhouden, op aanvraag de website actueel houden door nieuwe content toe te voegen en eventuele wijzigingen doorvoeren.
Sinds de start van het bedrijf ondersteunen we Deelfiets Nederland ook met het zakelijk inzetten van social media. Zo hebben we de social media kanalen (Instagram, LinkedIn, Facebook, TikTok en YouTube) aangemaakt, ingesteld en vormgegeven en beheren we deze accounts. Alle accounts zijn voorzien van de juiste contactgegevens en relevante informatie.
Het beheren van de social media kanalen houdt in dat we wekelijks content bedenken, schrijven, ontwerpen, delen en analyseren. We delen meerdere berichten per week die betrekking hebben tot het bedrijf, de diensten, nieuwtjes, acties en ontwikkelingen. Per kanaal bekijken we wat we gaan delen en op wat voor manier. Daarnaast houden we reacties en binnenkomende berichten in de gaten en reageren we hierop. Het doel van het inzetten van social media is voornamelijk om men te informeren, te prikkelen en de naamsbekendheid te vergroten. Inmiddels hebben we door in te zetten op social media al een hele community weten op te bouwen!
Naast het delen van organische social media berichten zetten we jaarlijks ook verschillende social media advertenties op voor Deelfiets Nederland. Hierbij schrijven we de teksten, ontwerpen we de designs en targeten we op de specifieke doelgroep. Met de gerichte targeting zorgen we voor een grotere naamsbekendheid, meer aandacht voor en interesse in de aangeboden producten/diensten, meer leads en verkeer naar de website.
De social media advertenties hebben o.a. betrekking tot acties, nieuwtjes en deelfietslocaties. Voor Deelfiets Nederland adverteren we op Facebook, Instagram en LinkedIn, afhankelijk van het doel en de doelgroep van de advertentie. Aan de hand van een bepaald budget, korte looptijd en specifieke targeting realiseren we per advertentie 15.000 – 40.000 bereik en meer verkeer naar de website.
Om er voor te zorgen dat deelfietsgebruikers, relaties en overige ambassadeurs van Deelfiets Nederland geen belangrijke nieuwtjes, ontwikkelingen of informatie over de dienstverlening missen, versturen we regelmatig nieuwsbrieven. De nieuwsbrieven zetten we op en we zorgen ervoor dat de inhoud goed en overzichtelijk wordt weggezet. De huisstijl trekken we volledig door naar de vormgeving van de nieuwsbrief. Verder zorgen we ervoor dat de nieuwsbrief naar de juiste adressen wordt verzonden en op een goede en duidelijke manier binnenkomt.
Of het nu gaat om een video voor een campagne of een fotoshoot voor een nieuwe deelfietslocatie, wij verzorgen alle foto- en videocontent voor Deelfiets Nederland. Zo maken we rondom het fietsseizoen verschillende videoproducties die gekoppeld zijn aan lokale en landelijke campagnes. Bij een opening van een nieuwe deelfietslocaties maken we foto’s tijdens de opening en van de fietsen/locatie. Met deze content zorgen we ervoor dat de boodschap op een krachtige, persoonlijke en professionele manier naar buitenkomt en dat men er gelijk een goed beeld van krijgt. De content plaatsen we op de website, social media kanalen en externe kanalen en gebruiken we voor campagnes, reclamemateriaal en overige marketingactiviteiten.
Jaarlijks ontwikkelen we verschillende soorten reclamemateriaal voor Deelfiets Nederland. Online reclamemateriaal, zoals advertenties en banners. Offline reclamemateriaal, zoals flyers, roll-up banners, brochures, posters, presentatiemappen en vlaggen. Het offline reclamemateriaal ontwerpen we niet alleen, maar bedrukken we ook. De huisstijl is zichtbaar op elk ontwerp, zodat het herkenbaar is voor Deelfiets Nederland. Met het reclamemateriaal brengen we op een professionele en snelle manier de boodschap onder de aandacht van de doelgroep.
Voor Deelfiets Nederland denken we ook mee over landelijke en lokale campagnes en werken we deze uit. De campagnes versterken we door middel van visuele/tekstuele content en het inzetten van online en offline kanalen. Bij een campagne die betrekking heeft tot het openen van een nieuwe deelfietslocatie, organiseren we een feestelijke opening en zorgen we voor alles rondom de promotie van die dag.
De communicatiemiddelen en content die we per campagne inzetten is afhankelijk van het doel van de campagne en de doelgroep. We hebben al verschillende campagnes met succes opgezet die hebben geleid tot meer app-gebruikers, deelfietsgebruikers, zakelijke klanten en een grotere naamsbekendheid.
Wilhelm Röntgenstraat 2
8013 NE Zwolle
(038) 369 00 32
info@brandforlife.nl
KVK-nummer: 66320534
BTW-nummer: NL001420644B41
Brand for Life scoort een 5 uit 5 op Google Reviews.
Bekijk hier de beoordelingen.
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Vul hieronder je gegevens in en doe je aanvraag.