PUURVIDA.

PuurVida is een uitzendbureau gevestigd in Meppel en is actief in Noord, Oost- en Midden-Nederland. Zij zijn gespecialiseerd in de werving, selectie en detachering van vakspecialisten in de bouw. Door de talenten van vakspecialisten optimaal te benutten en te ontwikkelen voegen ze een waarde toe aan de bouwsector.

BRAND CASE.

Opdrachtgever:
PuurVida

Diensten:
Design, social media marketing, webdevelopment, offline reclame.

In 2020 is PuurVida gestart als uitzendbureau voor verschillende sectoren, waaronder: de bouwsector, de schoonmaaksector en de IT-sector. Bij het opzetten van een nieuw bedrijf hoort natuurlijk ook een nieuw logo en een website. PuurVida kwam dan ook bij ons met het verzoek of wij hierbij ondersteuning konden bieden. Om hun doelgroep te kunnen en blijven bereiken zijn we ook aan de slag gegaan met het zakelijk inzetten van social media. In een latere fase is PuurVida zich gaan specialiseren in de bouwsector. We zijn toen weer aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een nieuwe website die dit keer volledig gefocust is op de bouwsector. Daarnaast hebben we verschillend reclamemateriaal gecreëerd in de huisstijl van PuurVida.

LOGO & HUISSTIJL

Een logo is een belangrijke basis voor de juiste uitstraling van een bedrijf. We zijn dan ook voor PuurVida aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een nieuw logo. Voordat we zijn gestart met het ontwerpen van het logo, zijn we het gesprek aangegaan met PuurVida over de dienstverlening, de gewenste uitstraling en de doelgroep. Op basis van deze informatie zijn we gestart met het ontwikkelen van een uniek logo. Binnen PuurVida staat de mens centraal. In het beeldmerk hebben we dan ook een vingerafdruk verwerkt die hier naar toe verwijst. We hebben gekozen voor een kleurmix van oranje naar paars. De levende kleuren geven een moderne, kleurrijke en vriendelijke uitstraling.

Naast het logo hebben we verschillende huisstijlbestanden ontwikkeld. Zo hebben we visitekaartjes, briefpapier, e-mailhandtekeningen en sjablonen ontworpen. In al het materiaal komt de stijl van het logo terug. Op deze manier is alles in één lijn en herkenbaar.

SOCIAL MEDIA MARKETING

Om een grotere naamsbekendheid te creëren en de doelgroep te bereiken zijn we aan de slag gegaan met inzetten van social media. Voordat we hiermee konden starten hebben we een zakelijk Instagram-, Facebook- en LinkedIn account aangemaakt. Deze accounts hebben we voorzien van alle juiste en relevante informatie. Daarnaast hebben we een unieke social media stijl ontworpen inclusief omslagfoto (voor Facebook en LinkedIn) en hoogtepunt covers (voor Instagram). Hierdoor komen bezoekers op een leuke manier binnen op de accounts.

Na het aanmaken en juist instellen van de accounts hebben we het totale beheer van deze kanalen op ons genomen. Dit hield in dat we wekelijks social media berichten bedachten, de teksten schreven, de designs hebben ontworpen, de berichten publiceerden, analyseerden en dat we reageerden op de inkomende berichten en reacties. Regelmatig waren we in contact met onze contactpersonen vanuit PuurVida. Zij hielden ons op de hoogte van alle ontwikkelingen en nieuwtjes binnen het bedrijf, zodat wij op de hoogte waren en hier op in konden haken met onze online activiteiten. 

De content die we deelden via de social media accounts van PuurVida hadden voornamelijk betrekking op de vacatures. Regelmatig waren we in contact met onze contactpersonen vanuit PuurVida. Zij hielden ons op de hoogte van alle ontwikkelingen en nieuwtjes binnen het bedrijf, zodat wij op de hoogte waren en hier op in konden haken met onze online activiteiten. De content die we deelden via de social media accounts van PuurVida hadden voornamelijk betrekking op de vacatures.

Niet alleen deelden we organische berichten op social media voor PuurVida, we hebben ook diverse advertenties opgezet. Door advertenties op te zetten wisten we de doelgroep nog meer te bereiken en wisten ze hun weg te vinden naar de website. Met als gevolg nieuwe kandidaten en contactmomenten.

WEBDEVELOPMENT

Bij de start van PuurVida in 2020 hebben we een mooie en overzichtelijke website mogen ontwikkelen. In 2021 heeft het uitzendbureau de keuze gemaakt om zich te specialiseren in de bouwsector. We zijn toen weer aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een nieuwe website, die volledig gefocust is op de bouwsector. Het doel van deze website is om bezoekers te informeren over PuurVida, de aangeboden diensten en werkwijze, en uiteraard de (bouw)vacatures. De huisstijl van PuurVida is volledig doorgetrokken naar de website.

De website bestaat uit meerdere pagina’s, waaronder: een pagina over PuurVida, een pagina voor opdrachtgevers, een pagina voor kandidaten en een pagina met alle openstaande vacatures. Alle pagina’s zijn overzichtelijk ingericht en bevatten relevante informatie voor de doelgroep. De pagina’s zijn voorzien van buttons die de bezoekers door de website heen leiden. Daarnaast is de website op verschillende apparaten goed te bezoeken en geoptimaliseerd voor zoekmachines.

OFFLINE RECLAME

Voor PuurVida hebben we verschillend reclamemateriaal ontworpen, waaronder een baniervlag en ansichtkaarten. In al het reclamemateriaal komt de herkenbare huisstijl van PuurVida terug. De baniervlag bestaat uit een ontwerp waarbij het logo op een duidelijke manier is gepresenteerd. De vlag hangt aan de vlaggenmast bij het bedrijfspand en zorgt voor meer zichtbaarheid. De ontworpen ansichtkaarten worden uitgedeeld aan onder andere uitzendkrachten die via PuurVida zijn geplaatst bij een bedrijf of aan een opdrachtgever om hen te bedanken voor de samenwerking.

AANVRAGEN

BRAND FOR LIFE
PROMOTIEARTIKELEN.

Vul hieronder je gegevens in en doe je aanvraag.