SALARIS
MAXIMAAL.

Salaris Maximaal is gevestigd in Zwolle en is gespecialiseerd in salaris- en personeelsadministratie. Daarnaast kunnen ondernemers met personeel, of ondernemers die personeel willen aannemen bij hun terecht voor advies. Transparantie, service en heldere afspraken staan centraal binnen hun werkwijze.

BRAND CASE.

Opdrachtgever:
Salaris Maximaal

Diensten:
Logo & huisstijl

Sinds de start van de onderneming in 2009 heeft Salaris Maximaal een mooie groei doorgemaakt. Ter gelegenheid van het 15-jarig jubileum en om deze ontwikkelingen te laten weerspiegelen in hun stijl, kwamen zij bij ons met het verzoek om hun merk te voorzien van een re-branding. Wij zijn aan de slag gegaan met het vernieuwen van het logo en de complete huisstijl.

LOGO & HUISSTIJL

Een logo vormt de visuele identiteit van een bedrijf en dient als een herkenbaar symbool dat de kernwaarden, missie en visie van het bedrijf weerspiegelt. Voordat we aan de slag gingen met de re-branding van het logo, hebben we een gesprek gevoerd met Salaris Maximaal om hun wensen en voorkeuren te bespreken. We hebben het gehad over de kernwaarden van de onderneming, de diensten die zij aanbieden en hun doelgroep. De wensen waren al vrij duidelijk: het moest vooral een fris en modern logo worden, dat teruggelinkt kon worden naar hun bedrijfsprincipes en vakgebied. Met dit in gedachten zijn wij gestart aan het creatieve proces.

De bedrijfsprincipes beginnen allemaal met een V, en worden door Salaris Maximaal ook wel gezien als hun ‘wapenschild’. Dit hebben wij dan ook als beeldmerk terug laten komen in het logo. Je kunt een V en een vinkje zien dat wordt afgebeeld op het wapenschild. Maar ook kan dit teruggekoppeld worden naar een soort loonstrookje, wat dan weer verwijst naar hun dienstverlening. Op deze manier zijn we in staat geweest om de kernwaarden, die zo belangrijk zijn voor de onderneming en hun dienstverlening, te vertalen naar een grafisch ontwerp. Wij hebben gekozen voor een duidelijk en strak lettertype, waardoor de bedrijfsnaam en tagline goed zichtbaar zijn en modern ogen. Salaris Maximaal gaf de voorkeur aan een appeltjesgroene kleur. In combinatie met deze kleur hebben wij gekozen voor antraciet, dat een uitstekend contrast biedt met de heldere en levendige groene kleur.

De stijl van het logo hebben wij doorgetrokken naar verschillende huisstijlbestanden en reclamemateriaal. Zo hebben wij de visitekaartjes, het briefpapier, de A6-schrijfblokken en de e-mailhandtekening voorzien van een re-branding. Alles is in één lijn met elkaar voor de herkenbaarheid van hun merk. Naast het design van de e-mailhandtekening, hebben wij er ook voor gezorgd dat deze klikbaar is. Dit betekent dat de ontvanger van een mail kan klikken op bijvoorbeeld de website-URL en het telefoonnummer in de e-mailhandtekening. De persoon wordt dan direct hiernaartoe doorgelinkt en hoeft niet zelf de website of het telefoonnummer in te toetsen.

Door middel van deze re-branding past de huisstijl weer volledig bij het Salaris Maximaal van nu. Het resultaat is een moderne, herkenbare en professionele uitstraling die hun kernwaarden en diensten perfect weerspiegelt. Wij zijn trots op het eindresultaat en kijken ernaar uit om te zien hoe Salaris Maximaal met hun vernieuwde merkidentiteit verder groeit!

GRATIS DOWNLOADEN

BRAND FOR LIFE
INHAAKKALENDER 2024.

Vul hieronder je gegevens in en ga direct aan de slag.