BLOG.

CREATIEVE MARKETINGIDEEËN VOOR EEN IMPACTVOLLE KERST!

De feestdagen staan voor de deur: een periode vol kansen om hier als bedrijf optimaal van te profiteren en je dienstverlening onder de aandacht te brengen. Het kan een belangrijk moment zijn om extra omzet te genereren en klanten en relaties te verrassen met een warm (kerst)gebaar. De vraag is alleen: hoe zet jij je marketing effectief in voor een impactvolle kerst? Wij hebben een aantal ideeën voor je op een rij gezet.

WAAROM MARKETING RONDOM DE FEESTDAGEN WAARDEVOL IS

Grote kans dat jouw (potentiële) klanten rondom de feestdagen druk bezig zijn met het kopen van kerstcadeaus, het plannen van kerst- of eindejaarsactiviteiten en hun goede voornemens. Dit alles zorgt ervoor dat de feestdagen een mooie tijd zijn om je bedrijf, producten en diensten onder de aandacht te brengen. Denk aan het opzetten van spectaculaire win- of kortingsacties en het aanbieden van speciale kerstproducten of -diensten. Bovendien verhoog je met een goed doordachte kerstcampagne niet alleen je omzet, maar bouw je ook aan de klantloyaliteit en een positief imago.

ZET IN OP SOCIAL MEDIA MARKETING

Social media zijn belangrijke communicatiekanalen als het gaat om het bereiken en informeren van je doelgroep. Je staat namelijk direct in contact met je volgers. Zo biedt social media de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier de interactie aan te gaan met je doelgroep en een boodschap over te brengen. Loopt er een kortingsactie, wil je een winactie opzetten of wil je jouw doelgroep simpelweg bedanken voor het afgelopen jaar en fijne feestdagen wensen? Dan zijn social media dé geschikte communicatiekanalen! Zorg er in ieder geval voor dat je boodschap authentiek en persoonlijk is, en aansluit bij je doelgroep.

Tip: Maak samen met je team een leuke, feestelijke foto of video en deel deze op je social media kanalen. Dit zorgt gegarandeerd voor likes, leuke reacties en veel positiviteit!  

BEREIK JE KLANTEN DOOR MIDDEL VAN E-MAILMARKETING

Naast het gebruik van social media marketing, is e-mailmarketing ook een krachtig communicatiemiddel om direct in contact te staan met je klanten. Met een goed opgestelde mailing kun jij je klanten effectief informeren over bijvoorbeeld exclusieve aanbiedingen, evenementen tijdens de feestdagen of cadeautips. Ook kun je via deze weg je klanten een bedank-mail sturen waarin je ze bedankt voor hun trouwe support van het afgelopen jaar. Dit versterkt de klantloyaliteit en hiermee zorg je voor een blijk van waardering. Bovendien zijn e-mailcampagnes ook goed meetbaar. Je kunt eenvoudig zien wie de mail heeft geopend en wie tot actie is overgegaan.

GEEF NET ALS DE KERSTMAN CADEAUS WEG!

Wie houdt er nou niet van cadeautjes? Iedereen vindt het leuk om een cadeautje te ontvangen of om een leuke prijs te winnen. En vooral de feestdagen bieden een leuk moment om een prijs te verloten, je doelgroep iets te laten winnen of je relaties/netwerk te verrassen met een kerstgeschenk. Denk hierbij aan iets tastsbaars waardoor ze jouw bedrijf onthouden. Denk aan een gepersonaliseerde kerstmok, -sokken of decoratieve kerstballen, of aan bijvoorbeeld praktische promotieartikelen die dagelijks in gebruik genomen kunnen worden. Deze geschenken zorgen niet alleen voor goodwill, maar ook voor blijvende zichtbaarheid van je bedrijf.

Eerder benoemden we al dat de tijd rondom de feestdagen ook een mooi moment is om een leuke winactie op te zetten. Zo kun jij je doelgroep vragen om hun meest grappige kerstverhaal of foto te delen, of zet een like-, deel- en winactie op. Hiermee vergroot je het bereik en de zichtbaarheid van je organisatie, en maak je ook nog eens je doelgroep blij met een leuke prijs! Samenwerken met een lokale partner, zoals een slagerij, bakker of restaurant, kan je actie nog succesvoller maken doordat je van elkaars bereik profiteert.

SCHRIJF EEN BLOG, DEEL JE KERSTGEDACHTEN EN GEEF TIPS

Je kunt door middel van het schrijven van een blog je doelgroep informeren over bijvoorbeeld de relevantie van jouw bedrijf, producten en/of diensten gerelateerd aan de feestdagen. Hiermee informeer je niet alleen je doelgroep, maar toon je ook je expertise, vergroot je de zichtbaarheid van je bedrijf en stimuleer je de betrokkenheid en wellicht ook de verkoop van je aanbod. Daarnaast biedt een blog inspiratie en kan het zorgen voor een blijvende impact.

Met deze creatieve marketingideeën kun je als bedrijf de feestdagen benutten om je zichtbaarheid te vergroten, je omzet te laten groeien, klantloyaliteit te versterken en een positieve indruk achter te laten bij je doelgroep. De feestdagen bieden in ieder geval tal van mogelijkheden om impact te maken!

AANVRAGEN

BRAND FOR LIFE
PROMOTIEARTIKELEN.

Vul hieronder je gegevens in en doe je aanvraag.