HET DOLFIJNENHUIS.

Het Dolfijnenhuis is een zorgaanbieder in Kampen met een groot en gevarieerd aanbod aan zorg voor mensen met een zorghulpvraag. Ze bieden dagelijkse zorg, verbinding, een fijne en vertrouwde omgeving en zinvolle dagbesteding met arbeid op maat. Bij het Dolfijnenhuis streven ze naar persoonlijke groei en het ontwikkelen van talenten. De organisatie heeft verschillende (dagbestedings)locaties in Kampen en Vollenhove waar de deelnemers en begeleiders terecht kunnen.

BRAND CASE.

Opdrachtgever:
Het Dolfijnenhuis 

Diensten:
Social media marketing, videografie, webdevelopment & copywriting.

Het Dolfijnenhuis houdt zich dagelijks bezig met het begeleiden van deelnemers thuis en op hun locaties. Het werd tijd om ook aan de buitenwereld te laten zien met wat voor moois deze organisatie bezig is en daarom hebben zij onze hulp ingeschakeld. Om de naamsbekendheid te vergroten hebben we diverse social media accounts aangemaakt voor de dagbestedingslocaties en hebben we het beheer hiervan op ons genomen. Daarnaast hebben we verschillende video’s geproduceerd en de website vernieuwd. Het creëren van meer naamsbekendheid en het informeren stond hierbij centraal.

SOCIAL MEDIA MARKETING

De beste manier om online zichtbaar te zijn én te blijven is door in te zetten op social media en hier regelmatig actuele en informatieve berichten op te delen. We hebben daarom voor de dagbestedingslocaties de Zoetpot, het Kamper Genot en Venoos Genot, nieuwe Instagram-accounts en Facebook-pagina’s aangemaakt, of de bestaande accounts actueel gemaakt. We hebben ervoor gezorgd dat alle accounts beschikken over de juiste contactgegevens en informatie. Ook hebben we de huisstijl van de locaties doorgetrokken naar hun social media accounts. Denk hierbij aan het ontwerpen van omslagfoto’s voor de Facebook-pagina’s en het ontwerpen van hoogtepunt covers voor op Instagram.

Daarnaast hebben we het beheer van de social media kanalen van Kamper Genot en Venoos Genot op ons genomen. Dit houdt in dat we de social media berichten bedenken, de teksten schrijven, de designs ontwerpen, de berichten publiceren, de berichten analyseren en dat we boven op de inkomende berichten en reacties zitten. Wekelijks hebben we contact met de contactpersoon van het Dolfijnenhuis om het te hebben over de voorbereide berichten, maar ook over de ontwikkelingen en nieuwtjes binnen de organisatie. Op deze manier zijn we altijd op de hoogte van wat er speelt en kunnen we sneller inhaken op bepaalde kansen. Ook hebben we de social media kanalen van De Zoetpot beheert, totdat de snoepwinkel is verhuisd naar de dagbestedingslocatie van het Kamper Genot.

VIDEOGRAFIE

Met een bedrijfsvideo kun je als bedrijf visueel een kijkje achter de schermen geven en laten zien waar het bedrijf voor staat, mee bezig is en laten zien wie de mensen achter de schermen zijn. Voor het Dolfijnenhuis hebben we drie verschillende video’s uitgewerkt en geproduceerd. De wens vanuit het Dolfijnenhuis was om een algemene video te laten maken, maar ook sfeerimpressies van twee dagbesteding locaties.

Op basis van de dienstverlening, visie en missie van het Dolfijnenhuis zijn we gaan nadenken over het concept voor de algemene bedrijfsvideo. 

We hebben er voor gekozen om drie verschillende personen binnen de organisatie uit te lichten om zo een goed beeld te kunnen schetsen van het bedrijf. Deze drie personen bestaan uit een management lid, een begeleider en een deelnemer. Ze vertellen in de video kort over de organisatie, de dienstverlening en hun ervaringen. De twee dagbesteding locaties waar we sfeerimpressies voor hebben gerealiseerd zijn de Zoetpot en het Kamper Genot.

De sfeerimpressies geven een goed beeld van de locaties, de bijbehorende stijl en inrichting en de activiteiten die de deelnemers daar kunnen uitvoeren.

De video’s zijn op de website en social media kanalen van het Dolfijnenhuis geplaatst. Daarnaast wordt de video gebruikt om visueel een beeld te geven van de organisatie en de dagbesteding locaties.

WEBDEVELOPMENT & COPYWRITING

Naast het opzetten en beheren van de social media kanalen en het produceren van diverse video’s, zijn we aan de slag gegaan met het bouwen van een nieuwe website en het schrijven van de websiteteksten voor het Dolfijnenhuis. Het doel van de nieuwe website is om mensen in het algemeen te informeren over de organisatie, de dienstverlening en de verschillende locaties.

De website bestaat uit diverse pagina’s, waaronder: een pagina over de organisatie, pagina’s over de verschillende dagbesteding locaties en een pagina met nieuwsitems. Daarnaast hebben we een pagina aangemaakt die doorverwijst naar de zorg website van het Dolfijnenhuis. Op deze website kan men meer lezen over het zorgaanbod van de organisatie.

De teksten die we hebben geschreven voor de websitepagina’s zijn gebaseerd op de wensen en informatie vanuit het Dolfijnenhuis. Daarnaast beschikt de website over een krachtige stijl die is voortgekomen uit de huisstijl van de organisatie. Ook hebben we social media buttons toegevoegd die doorverwijzen naar de social media accounts van de Zoetpot en het Kamper Genot.

Het is een overzichtelijke website geworden met een duidelijke navigatie. De website is goed te bezoeken via verschillende apparaten en is technisch zo opgebouwd dat de website goed vindbaar is in zoekmachines.

GRATIS DOWNLOADEN

BRAND FOR LIFE
INHAAKKALENDER 2024.

Vul hieronder je gegevens in en ga direct aan de slag.