Op Facebook konden we al evenementen aanmaken. Sinds kort is dit ook mogelijk op LinkedIn. Een mooie kans voor jou en wellicht je bedrijf om op deze manier aandacht te besteden aan een evenement, bijeenkomst, jubileum, etc. Ik ga jullie hier verder meer over vertellen. Hoe werkt een evenement op LinkedIn, hoe maak je een evenement aan en voor wie is het geschikt.

Hoe maak je een evenement aan op LinkedIn?

Momenteel is het alleen mogelijk om een evenement aan te maken als je de Engelse taalinstellingen gebruikt. Wat je dus moet doen, is naar je instellingen gaan en de taal naar Engels instellen. Nadat je een evenement hebt aangemaakt, kun je de taalinstellingen weer terug omzetten naar Nederlands. 

Een evenement kun je momenteel alleen vanuit je persoonlijke account aanmaken en niet vanuit je bedrijfspagina. Een tip is een unieke hashtag te bedenken die jij alleen gebuikt voor deze evenement. Deze kun je met je bedrijfspagina verder uitlichten. Door deze hashtag kunnen je volgers en doelgroep eenvoudig gewenste informatie vinden over je evenement. 

Om een evenement aan te maken, klik je eerst op Home in je persoonlijke account. Links zie je verschillende kolommen. 

Klik op het plusje naast events en er zal een nieuw venster geopend worden, waarin je een evenement kunt aanmaken. 

Evenement aanmaken

Wanneer je op het plusje hebt geklikt bij events, dan verschijnt er dus een venster waarin je de inhoud van je element kunt invullen. Let wel op verschillende voorwaarden die LinkedIn stelt aan een geschikte evenement.

Let op de onderstaande voorwaarden: 

  • Maak een passende omslagfoto voor je evenement;
  • Plaats je eigen gewenste logo of foto;
  • Plaats een gewenste omslagfoto;
  • Bedenk een passende aam van je evenement;
  • Geef aan waar je element gaat plaatsvinden;
  • Geef eventuele bijzonderheden aan m.b.t. de locatie, bijvoorbeeld over het parkeren, afdeling waar ze naar toe moeten, waar ze zich kunnen aanmelden, etc.;
  • Geef de datum aan van je evenement (dit kan ook verspreid zijn over meerdere dagen);
  • Geef in maximaal 5.000 tekens een omschrijving weer over je element en wat de doelgroep kan verwachten van je evenement;
  • Plaats een link naar de website waarop de doelgroep zich bijvoorbeeld kan inschrijven of meer informatie kan vinden. 

Wanneer je alle velden hebt ingevuld, kun je je evenement publiceren. Hiervoor krijg je twee opties: ‘’publiekelijk publiceren’’ of ‘’privé publiceren’’. De eerste optie is zichtbaar voor iedereen, de tweede optie is zichtbaar voor alleen mensen die hiervoor bedoeld zijn. Als organisator van het evenement kun je selectief mensen uitnodigen voor het evenement.

Nadat je je evenement hebt aangemaakt, kun je starten met het uitnodigen van mensen voor je evenement. Je kunt je evenement delen met je zakelijke account.