Tips voor LinkedIn!

Tips voor LinkedIn!

Voor het zakelijke gebruik van LinkedIn is het mogelijk om een ‘Call to action’ knop toe te voegen aan een bedrijfspagina. Met een call to action oftewel een oproep tot actie, laat je zien wat bezoekers op jouw website of pagina kunnen doen. Dit kan o.a. bestaan uit buttons, teksten of afbeeldingen. Wanneer je hebt gekozen voor een goede call-to-action, laat je zien wat het doel is van jouw website of pagina. Onbewust leidt je jouw bezoekers aan om een actie te ondernemen.

Op LinkedIn kun je kiezen uit zes verschillende call-to-action knoppen voor je bedrijfspagina. Eerder waren er vijf opties voor een ‘’call to action’’ knop. Nu is daar een extra optie bijgekomen. Je kunt sinds kort ook ‘’vrijwilliger’’ selecteren. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar vrijwilligers? Dan zou je deze optie kunnen gebruiken. Zet de URL waar jij je bezoekers naar toe wilt verwijzen erbij, zodat mensen meer informatie kunnen vinden en zich uiteindelijk kunnen aanmelden.

Een andere optie is de knop ‘inschrijven’. Met deze knop kun je mensen met één druk op de knop laten landen op één van jouw geselecteerde websitepagina’s. Bijvoorbeeld de pagina waar ze zich in kunnen schrijven om te solliciteren, aan te melden voor een nieuwsbrief of een Webinar die jij organiseert. Via deze pagina kunnen de bezoekers van je LinkedIn, en uiteindelijk je website, een inschrijving doen

Wil je de effectiviteit van jouw pagina of website groter maken? Dan raad ik je aan om zeker gebruik te maken van een call-to-action knop.