RIJSCHOOL KERNPUNT.

Rijschool Kernpunt is een rijschool in Zwolle waar men terecht kan voor het behalen van het rijbewijs B. Leon Dovermann is de eigenaar van Rijschool Kernpunt en heeft al meer dan 35 jaar ervaring in het geven van rijles. Persoonlijke aandacht staat centraal binnen Rijschool Kernpunt.

BRAND CASE.

Opdrachtgever:
Rijschool Kernpunt

Diensten:
Social media marketing, offline reclame & drukwerk.

De doelgroep van Rijschool Kernpunt zijn vooral jongeren die willen beginnen met een rijopleiding. Leon kwam dan ook bij ons met het verzoek of wij hem konden ondersteunen bij het bereiken van zijn doelgroep. Na het in kaart brengen van de behoefte en wensen zijn we tot de conclusie gekomen dat het goed is voor Rijschool Kernpunt om actief te zijn op social media. We hebben daarom een Instagram account aangemaakt, de Facebook pagina goed ingesteld en hebben het beheer van beide kanalen op ons genomen. Ook offline wilde de Rijschool zichtbaar zijn. Zo hebben we meerdere keren een kerstkaart ontworpen en bedrukt voor de rijschool en hebben we een design ontworpen voor op de lesauto!

SOCIAL MEDIA MARKETING

Voordat we zijn begonnen met onze dienstverlening zijn we het gesprek aangegaan met Leon. We hebben het gehad over de behoefte en hebben de wensen in kaart gebracht. Vanuit deze informatie en onze expertise zijn we gaan nadenken over de communicatiekanalen die we voor Rijschool Kernpunt konden inzetten. De doelgroep bestaat voornamelijk uit jongeren en die brengen veel tijd door op social media. Al gauw kwamen we tot de conclusie dat Rijschool Kernpunt dus ook aanwezig moest zijn op social media.

Leon maakte met Rijschool Kernpunt al gebruik van Facebook, maar dit werd niet regelmatig bijgehouden. We hebben het bestaande account voorzien van de juiste informatie en hebben een unieke omslagfoto ontworpen en toegepast die in één lijn is met de huisstijl. Op deze manier komen bezoekers op een leuke wijze binnen op de pagina. Instagram is een platform waar ook vooral veel jongeren op te vinden zijn, dus voor Rijschool Kernpunt hebben we een zakelijk Instagram account aangemaakt en juist ingesteld.

Na het aanmaken en juist instellen van het zakelijke Facebook en Instagram account hebben we het totale beheer van deze kanalen op ons genomen. Dit hield in dat we wekelijks social media berichten bedachten, de teksten schreven, designs ontworpen, de berichten publiceerden, analyseerden en dat we boven op de inkomende berichten en reacties zaten. We waren wekelijks in contact met Leon om het te hebben over de ontwikkelingen en nieuwtjes. Hierdoor waren we altijd op de hoogte van wat er speelde en konden we goed meedenken en inhaken op diverse momenten. Door het delen van gerichte content, die jongeren aansprak, wisten we de doelgroep goed te bereiken en hun aandacht te trekken. De berichten werden in de huisstijl van Rijschool Kernpunt gedeeld, zodat het herkenbaar was. 

Door structureel in te zetten op social media met het delen van leuke, persoonlijke, creatieve en informatieve berichten, hebben we ervoor kunnen zorgen dat Rijschool Kernpunt zelfs een lange wachtrij kreeg. De goede online zichtbaarheid en het delen van verschillende content hebben ervoor gezorgd dat de doelgroep de weg naar de rijschool goed wist te vinden.

OFFLINE RECLAME & DRUKWERK

Niet alleen online, maar ook offline moest Rijschool Kernpunt zichtbaar zijn. We zijn daarom aan de slag gegaan met het ontwerpen van een design voor op de lesauto. De wens was een minimalistisch design die wel in lijn moest zijn met de huisstijl van de rijschool. We hebben het beeldmerk van het logo verwerkt op het design en uiteraard komt de blauwe kleur van het logo ook terug in het ontwerp.

Daarnaast hebben we diverse keren een creatieve kerstkaart ontworpen en bedrukt voor Rijschool Kernpunt. De kerstkaarten zijn in lijn met de huisstijl van de rijschool en bevatten een leuke boodschap. Leon verstuurde de kerstkaarten naar zijn leerlingen en online deelden we het design op social media.

GRATIS DOWNLOADEN

BRAND FOR LIFE
INHAAKKALENDER 2024.

Vul hieronder je gegevens in en ga direct aan de slag.