Waar moet je op letten bij het schrijven van SEO-teksten? Wij hebben de belangrijkste punten voor je op een rijtje gezet.
Schrijf je blogs, columns of nieuwsartikelen, die je vervolgens op je website plaatst? Heel goed, blijf dat vooral doen. Het continu maken en schrijven van nieuwe content is een goede en effectieve manier om je online vindbaarheid te vergroten. De content die je schrijft, wordt namelijk opgenomen in zoekmachines en dat is goed voor je vindbaarheid.
In eerste instantie schrijf je content om informatie te geven aan je doelgroep en je websitebezoekers. Niet alleen je websitebezoekers zijn op zoek naar deze informatie, maar ook zoekmachines. Door de teksten die je op je website plaatst weten zoekmachines waar je pagina’s over gaan. Als je bij het schrijven van je teksten rekening houdt met de richtlijnen van zoekmachines, dan kun je optimaal resultaat halen uit jouw content. Dit betekent een betere waardering van je pagina en dus ook een hogere positie in zoekmachines. Wil je dus dat je content beter geïndexeerd wordt? Ga dan aan de slag met je content en houdt rekening met de richtlijnen voor zoekmachines.
Met het schrijven van SEO-teksten is het doel om hoger in zoekmachines te komen. De teksten schrijf je aan de hand van de richtlijnen van zoekmachines zoals Google. Deze richtlijnen zorgen ervoor dat zoekmachines waarde toekennen aan je website en specifieke pagina’s. Hoe gerichter en beter jij je teksten schrijft, hoe meer deze teksten voldoen aan de richtlijnen en des te hoger jij een organische positie kan krijgen in zoekmachines.
Bij het schrijven van je teksten moet je rekening houden met algoritmes, zoekwoorden, titels en subtitels. Naast het schrijven van kwalitatieve teksten, is het dus goed om met deze factoren rekening te houden en deze toe te passen in je teksten. Deze bepalende factoren zorgen naast een goede waardering ook voor een goede opbouw van je teksten.
Houdt voor zoekmachines uiteraard rekening met de richtlijnen, maar vergeet niet dat op de eerste plaats de leesbaarheid van jouw teksten en de informatie het belangrijkste zijn voor goede content. Verlies jezelf niet in de richtlijnen van zoekmachines, dit kan ten koste gaan van jouw boodschap.
Zoekwoorden zijn woorden die mensen gebruiken in zoekmachines om informatie te vinden. Deze zoekwoorden worden door zoekmachines bijgehouden en geanalyseerd. Dit is publiekelijk beschikbaar, waardoor je kunt achterhalen welke zoekwoorden populair zijn bij jouw doelgroep. Hier kun je op inspelen tijdens het schrijven van teksten. Door eerst een zoekwoordenanalyse te doen naar het zoekgedrag van jouw doelgroep, kun je met de resultaten hiervan gerichte zoekwoorden selecteren en deze gebruiken in je teksten. Met als resultaat, goede content en een hogere organische positie in zoekmachines.
Op basis van een zoekwoordenanalyse is het ook mogelijk om te achterhalen wat voor zoekvragen jouw doelgroep in zoekmachines intypt. Gericht op deze specifieke vragen zou je ervoor kunnen kiezen om hierover een artikel te schrijven en antwoord te geven op de vragen van de doelgroep. Of in ieder geval, aandacht te besteden aan het onderwerp. Door hierop in te haken en antwoord te geven op de vragen van jouw doelgroep is het mogelijk deze doelgroep op je pagina en website te krijgen. Als jij ook nog eens de oplossing hebt op de vraag van de doelgroep in de vorm van een product of dienst, dan zou je hier een mooie deal uit kunnen halen.
De Meta-omschrijving van je pagina is een belangrijk onderdeel binnen SEO. Het is een korte omschrijving over de inhoud van je pagina. Stel de Meta-omschrijving goed in voor een optimaal resultaat. De Meta-omschrijving zie je alleen terug in de zoekmachines zelf. De tekst moet de doelgroep triggeren om op jouw link te klikken en dus op jouw pagina te komen. Creëer daarom een goede titel en besteed aandacht aan je Meta-omschrijving. Een goede call-to-action in jouw Meta-omschrijving is een aandachtspunt.
Wil je aan de slag gaan met SEO en kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Wij kunnen jouw ondersteunen en op weg helpen om je website en artikelen naar een hoger level en positie te tillen. Neem gerust contact op voor meer informatie en/of om de mogelijkheden met ons te bespreken.
Wilhelm Röntgenstraat 2
8013 NE Zwolle
(038) 369 00 32
info@brandforlife.nl
KVK-nummer: 66320534
BTW-nummer: NL001420644B41
Brand for Life scoort een 5 uit 5 op Google Reviews.
Bekijk hier de beoordelingen.
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Vul hieronder je gegevens in en ga direct aan de slag.