BLOG.

DE KRACHT VAN SOCIAL MEDIA VOOR BEDRIJVEN.

Steeds neem je jezelf voor om deze week echt die social media berichten te publiceren. Op de een of andere manier stel je het uit en er komt steeds wat tussen. Wel zie je dat succesvolle concullega’s erg actief zijn op social media. Ze delen bijvoorbeeld dat ze regelmatig lovende reviews van klanten krijgen of dat ze weer een nieuw project hebben afgerond. Waarom ontbreekt er bij jou de inspiratie of een praktisch plan om aan de slag te gaan met je social media? Je wilt er mee aan de slag, maar je blijft staren naar het scherm.

Heb je eindelijk de motivatie en inspiratie gevonden en uiteindelijk een bericht gepost, dan merk je weer dat je nul respons krijgt op je bericht. Geen likes en geen reacties. Toch wel frustrerend. Waarom werkt het bij een ander wel en bij jou niet? Je weet dat social media werkt en het een belangrijke tool kan zijn voor nieuwe klanten en business: je besluit dan maar niet meer te posten, bij jou heeft het toch geen resultaat. Jammer zeg! Een gemiste kans.

De kracht van social media wordt nog wel eens onderschat door ondernemers. ‘’Ik weet dat ik er mee aan de slag moet, maar…’’. Zonde, want juist met social media kun je de aandacht trekken, nieuwe klanten of opdrachten werven en bestaande klanten binnen boord houden.

Nieuwe klanten gaan graag in zee met een bedrijf dat ze gevoelsmatig al kennen. Soms hoeft een klant jouw als bedrijf nog niet persoonlijk te kennen, maar doordat ze je online voorbij zien komen krijgt men al gelijk een gevoel bij jouw bedrijf. Je hebt het vertrouwen gewonnen.

Door zichtbaar te zijn op social media heb jij jezelf al voorgesteld. Je kunt als bedrijf meer klanten aantrekken door je social media kanalen goed in te richten en door deze dan ook up-to-date te houden. Dit doe je door persoonlijke verhalen te vertellen, relevante content te delen en leuke interactie te hebben.

De content die je zou moeten delen verschilt per onderneming en per situatie. Er is wel een rode draad in de strategie die elk bedrijf zou moeten volgen om een succesvolle bedrijfspagina te realiseren. Hieronder een aantal tips:

  • Regelmaat in het posten: plaats wekelijks berichten om zichtbaar te blijven.
  • Deel actuele berichten: speel op tijd in op inhakers, feestdagen, acties en ontwikkelingen, etc.
  • Maak je berichten persoonlijk: vertel jouw eigen unieke verhaal op een interessante manier aan je volgers. Laat de gezichten achter de onderneming zien.
  • Zorg voor interactie: door interactie te generen met je doelgroep, bouw je een relatie op en vergroot jij je online zichtbaarheid en bereik.

 

Uiteraard ben je erg druk met je eigen werk en kost het tijd en moeite om aan de slag te gaan met social media. Weet je niet hoe je telkens iets nieuws moet verzinnen, en dan ook nog zonder dat het je te veel tijd kost? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag!

GRATIS DOWNLOADEN

BRAND FOR LIFE
INHAAKKALENDER 2024.

Vul hieronder je gegevens in en ga direct aan de slag.